تاریخ انتشار خبر: ۱ , مهر, ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۲:۲۸
کد مطلب : 123929

اشتباه تزریق نکنید! +سند

سازمان غذا و دارو با صدور نامه‌ای نسبت به تزریق اشتباه یک آمپول در مراکز درمانی هشدار داد.

سازمان غذا و دارو با صدور نامه‌ای نسبت به تزریق اشتباه یک آمپول در مراکز درمانی هشدار داد.

به‌گزارش فارس؛ در هفته‌ اخیر نامه‌ای منتسب به سازمان غذا و دارو در شرکت‌های پخش دارو  و داروخانه‌های سطح کشور دست به دست می‌شد که در آن نسبت به فروش و تزریق اشتباهی یک نوع آمپول هشدار داده شده بود.

البته این آمپول یک داروی بی‌هوشی است و در سطح بیمارستانی کاربرد دارد و در دسترس عموم نیست.

اشتباه تزریق نکنید! +سند

در همین‌باره عبدالهی اصل مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با نام بردن از ۲ داروی propofol ,Etomidate  به خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: با توجه به‌گزارش‌های رسیده از برخی از مراکز درمانی مبنی بر تزریق اشتباه این ۲ دارو با یکدیگر به‌علت شباهت ظاهری پوکه‌های آمپول از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم مسئله را به همه مراکز درمانی اعلام کنند.

وی افزود‌: مراکز درمانی باید در هنگام تزریق به شکل ظاهری ۲ دارو اکتفا نکند بلکه قبل از تزریق توجه لازم را به مندرجات برچسب دارو در نظر بگیرند.