تاریخ انتشار خبر: ۳ , آبان, ۱۳۹۳ | ۰۹:۲۷:۳۹
کد مطلب : 50780

برای شکایت از پزشک بااین شماره تماس بگیرید

قائم مقام وزیر در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت گفت: باید نظارت مردمی بر عملکرد خود را بپذیریم و زمینه نظارت مردم در حوزه پزشکی را فراهم کنیم.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ سیدمحمدهادی ایازی در دهمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور ضمن بیان این مطلب از راه اندازی سامانه و مرکز رسیدگی به شکایات مردمی از حوزه پزشکی خبر داد و گفت: این سامانه با شماره تلفن ۱۶۹۰ با همکاری سازمان نظام پزشکی راه اندازی شده است.

وی گفت: سامانه ۱۶۹۰ در حال حاضر در تهران به صورت آزمایشی فعال است و از ۱۵ آبان ماه در سراسر کشور رسما فعال خواهد شد. با ثبت شکایات مردمی در سامانه ۱۶۹۰، وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی در جریان تخلفات صورت گرفته پزشکان قرار می گیرند و این خود یک اقدام پیشگیرانه است و البته کافی نیست.

ایازی گفت: البته ممکن است گزارش های اعلام شده کذب باشند. بعد از ثبت گزارش در سامانه، تخلفات آنها جهت بررسی در استان و دانشگاه مربوطه محول می شود که در صورت صحت تخلف، از طریق دادستان نظام پزشکی و یا از طریق تعزیزات به آن رسیدگی خواهد شد و در سامانه نیز تخلف پزشک مربوطه ثبت خواهد شد.

قائم مقام وزیر در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت

گام بعدی نظارت را علاوه بر نظارت مردمی، وجود سیستم نظارتی در داخل سیستم سلامت عنوان کرد و گفت: طی جلساتی که با سازمان نظام پزشکی و بیمه های تکمیلی و پایه داشتیم، بیمه های پایه و تکمیلی متعهد شدند، اوراق پزشک را کنترل نمایند که این بخش کار حساسیت زیادی دارد.

وی با تأکید بر این که باید در همان بیمارستان بر صورتحساب ها و هزینه های دریافت شده نظارت کنیم، گفت: مدیر فنی بیشترین نفش را در کنترل صورت حساب ها و هزینه های درمانی دارد که باید در صورت وجود اشکال، آن را منعکس و گزارش نماید تا اقدامات لازم با متخلف صورت گیرد.

ایازی همچنین درخصوص نحوه نظارت بر دریافت تعرفه ها در تهران گفت: با دستورالعملی که طراحی شده است، ۷۰ تا ۸۰ درصد پزشکان، خودشان دقت لازم را خواهند داشت اما تعداد معدودی که مرتکب تخلف شوند، با ساز و کار پیش بینی شده، به راحتی قابل شناسایی خواهند بود.

انتهای پیام/گ