تاریخ انتشار خبر: ۱۱ , مرداد, ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۶:۲۷
کد مطلب : 37119
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان

حداقل ۲هزارمیلیارد تومان برای بهبود وضعیت جاده های خوزستان نیاز داریم/خیلی تفاوت با وضعیت مطلوب جاده های کشور نداریم

نصرالله دهقان اظهار داشت:مناسب ترین نقاط برای بخش خصوص محور ایذه به لردگان و اهواز اندیمشک بود که این محورها را در گذشته اعلام عمومی کردیم اما در نقاط دیگر برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد.


 

به گزارش عصر آبادان ،نصرالله دهقان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در گفتگو با خبرنگار رهیاب در خصوص وضعیت جاده های استان اظهار داشت:بستگی دارد وضعیت مطلوب را چگونه تعریف کنیم استاندارد جهانی یا وضعیت مطلوب کشوری متفاوت است ما خیلی تفاوت آنچنانی با وضعیت مطلوب جاده های کشور نداریم.

وی ادامه داد:بعضی از جاده های ما وضعیتشان از بعضی جاده های کشور بهتر است اما در بعضی از محورها وضعیتی خوبی نداریم مثلا در محور اهواز که به سمت دهدز برویم یا محور ایذه دهدز وضعیت مناسبی ندارد وهیچ کار اصلاحی روی جاده صورت نگرفته است هر روز هم شاهد افزایش ترافیکی در این محور هستیم ولی محور پل زال- اندیمشک ، اندیمشک-اهواز ،اهواز-آبادان واهواز-ماهشهر نسبت به خیلی از جاهای کشور وضعیت خوبی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد:اگربخواهیم فاصله خود با وضعیت جاده ای کشور را کم کنیم منهای جاده های روستایی، راههای اصلی و فرعی ما چیزی حدود۵هزارکیلومتراست که حدودهزارکیلومتر آن خطوطشان از هم تفکیک است.

وی افزود:اگر بخواهیم از این ۲۰ درصد به ۴۰یا۵۰درصد برسیم حداقل به ۲ هزارمیلیارد تومان پول نیاز داریم و این عدد فعلا اصلا قابل دسترسی نیست.

نصرالله دهقان با بیان اینکه همۀ نقاط برای سرمایه گذار خصوصی توجیه نداردگفت:مناسب ترین نقاط برای بخش خصوص محور ایذه به لردگان و اهواز اندیمشک بود که این محورها را در گذشته اعلام عمومی کردیم اما در نقاط دیگر برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد.