تاریخ انتشار خبر: ۵ , اردیبهشت, ۱۳۹۳ | ۱۹:۲۲:۰۳
کد مطلب : 26497

خانه نشینی قلقلی بعد از ۳۰سال

بازیگر محبوب کودکان دهه ۶۰ گفت: قلقلی بازیگر محبوب کودکان دهه ۶۰ بعد از ۳۰ سال حضور در تلویزیون در حال حاضر خانه‌داری می‌کند.

به گزارش  دانا،شهرام لاسمی بعد از ظهر امروز در حاشیه یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: زمانی که با عمو قناد همکاری می‌کردم تلویزیون ما دو شبکه بیشتر نداشت و تمام بچه‌ها بعد از مدرسه منتظر می‌شدند تا برنامه‌های مورد علاقه خود را ببینند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شبکه اختصاص ویژه کودکان و نوجوانان از شبکه ملی هستیم، ادامه داد: مهم اضافه شدن شبکه‌ها، عمو و خاله‌های تلویزیون نیست، آنچه باید مورد توجه قرار گیرد انتقال درست پیام به کودکان و نوجوانان است.

این بازیگر کودک و نوجوان شبکه ملی، دلیل توجه بچه‌ها به برنامه‌های کودک وارداتی را به دلیل جاذبه‌هایی در رنگ، اسطوره‌سازی و ذائقه‌شناسی دقیق سازندگان کارتون دانست و ادامه داد: خارج از مرزهای کشور دست به آموزش غیرمستقیم می‌زنند چون می‌دانند در دراز مدت اثرگذار است.

قلقلی (لاسمی) با بیان اینکه بچه باید در دوران کودکی آموزش ببینند، تصریح کرد: محدودیت‌های مالی باعث می‌شود تا برنامه‌هایی که به صداو سیما پیشنهاد می‌شود، استقبال نکنند.

وی اظهار داشت: سه سال است که برنامه کودک و تلویزیونی ندارم و مشغول خانه‌داری هستم، هر از چند گاهی نمایشنامه‌خوانی اجرا می‌کنم.

لاسمی که با همان کلاه آبی و لباس دو بنده در مراسم جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان حاضر شده بود، ابراز داشت: دلم برای بچه‌ها تنگ شده است، در بیرون با آنان ارتباط برقرار می‌کنم.

وقتی از قلقلی (لاسمی) پرسیده شد که چرا «میم» چرا صدا نداری، گفت: در سکوت خیلی حرف است.

وی با اشاره به اینکه دلم می‌خواست چارلی چاپلین ایران باشم، با این توضیح که از طریق بخش خصوصی وارد کار در تلویزیون نشدم، ادامه داد: بچه‌های این دهه خیلی مرا نمی‌شناسند.

وی با بیان اینکه طرح‌های زیادی به تلویزیون دادم و همچنان در حال خاک خوردن است، تصریح کرد: شبکه کودک منتظر است تا با اسپانسر بروم.

این بازیگر ویژه خردسالان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا با عمو قناد نیستی، گفت: باکس‌های کودک، نوجوان و خردسال جدا شد.

لاسمی، اجرای بی‌کلام را مشکل ندانست و ادامه داد: وقتی مهد کودک مجازی برای کودکان کم‌برخوردار از این فضای آموزشی در تلویزیون طراحی می‌شود و مخاطب با ما ارتباط برقرار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هدف ما ارائه برنامه‌های آموزشی است، اذعان داشت: برپایی مستمر جشنواره‌های مرتبط با کودک، مسیر را برای رشد فرهنگی مخاطبان هموار می‌کند.

لاسمی، جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان را گامی برای توسعه برنامه‌های فرهنگی دانست و اذعان داشت: راه مبارزه با فعالیت‌های ضد فرهنگی آن سوی آب، برگزاری مستمر جشنواره فرهنگی ویژه سنین پایین جامعه است.

انتهای پیام/