تاریخ انتشار خبر: ۱۷ , فروردین, ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۶:۴۱
کد مطلب : 23895

دردسرسازی عکس اوباما برای سامسونگ

عکس دونفره یک بازیکن بیس بال با رئیس جمهور آمریکا که در یک اقدام تبلیغاتی از سوی سایت شرکت سامسونگ بازنشر داده شده، جنجال آفرید.

به گزارش عصر آبادان به نقل از جام نیوز، در پی انتشار این عکس در سایت شرکت سامسونگ، کاخ سفید به دلیل استفاده تبلیغاتی از رئیس جمهور آمریکا به این شرکت هشدار داد.

 به نوشته روزنامه انگلیسی تلگراف، دیوید اورتز که بازیکن تیم بیس‌‌بال بوستون رد ساکز است، در جریان بازدید از کاخ سفید، بعد از اینکه پیراهن شماره ۴۴ تیمش را به باراک اوباما داد، یک عکس دو نفره هم از خودش و اوباما با گوشی سامسونگش به صورت Selfie (عکس از خود) گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اورتز سپس این عکس را در توییتر قرار داد و سامسونگ هم آن را با ۵.۲ میلیون کاربر توییتر، آن عکس را به اشتراک گذاشت.

اما دردسر سامسونگ از آنجایی آغاز شد که معلوم شد دیوید اورتز، سفیر تبلیغات شرکت سامسونگ است و این شرکت کره‌ای به وی برای عکس گرفتن از بازدید خود از کاخ سفید پول داده‌است.

سخنگوی کاخ سفید جی کارنی، در واکنش به این اتفاق به سامسونگ اخطار داده که هرگونه استفاده تبلیغاتی از تصویر رئیس جمهور آمریکا خلاف قانون و قابل پیگرد است.

اما شرکت سامسونگ با انتشار بیانیه‌ای با اعلام اینکه ثبت تصاویر تاریخی بازدید ورزشکاران از کاخ سفید با گوشی سامسونگ برای این شرکت یک افتخار است، مدعی است که این اتفاق کاملا تصادفی بوده و هیچ عمدی برای استفاده تبلیغاتی از عکس باراک اوباما در کار نبوده است.

گفتنی‌است شرکت سامسونگ چندین میلیون دلار برای اسپانسری مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ هزینه کرد و عکس Selfie  ایلن دجنرس با بازیگران که با گوشی سامسونگ گرفته شده هم بخشی از کمپین تبلیغاتی سامسونگ بوده ‌است.

سامسونگ برای تبلیغات محصولات خود (از جمله فبلت گلکسی نوت ۳) آن را به افراد مهم و مشهور می دهد تا از آن در مکان های مختلف استفاده کنند و بدین ترتیب بیش از پیش خود را به افراد دیگر بنمایاند.

دیوید اورتز، از بازیکنان معروف بیسبال نیز یکی از همین افراد است که به هدف تبلیغات، یک فبلت سامسونگ گلکسی نوت ۳ به او داده شده است.

اما هنوز جوهر قرار داد بین اورتز و سامسونگ خشک نشده بود که وی در مراسمی با حضور باراک اوباما، از او می خواهد تا با هم در کنار پیراهنی که به طور اختصاصی برای اوباما تدارک دیده شده، یک عکس “سلفی” بگیرند. اوباما هم که اصلاً از ماجرای قرارداد و تبلیغات خبر نداشته، تن به این کار می دهد و حالا کاخ سفید و سامسونگ سر این عکس با هم “سرشاخ” شده اند.