تاریخ انتشار خبر: ۱۳ , مهر, ۱۳۹۳ | ۲۲:۴۱:۴۹
کد مطلب : 48816

دوپینگ روزنامه زنجیره‌ای با پول بیت‌المال

روزنامه زنجیره‌ای و اجاره‌ای شرق در پوشش «روزنامه ویژه کیش» ۸ صفحه رپرتاژ آگهی برای مناطق آزاد تجاری و منطقه آزاد کیش منتشر کرد.

 کیهان نوشت: انتشار مقاله و مصاحبه‌های متعدد از اکبر ترکان (دبیر شورای عالی مناطق آزاد)، محمد معزالدین (معاون مناطق آزاد)، علی اصغر مونسان (مدیرعامل منطقه آزاد کیش) و شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش از جمله مطالب اصلی این روزنامه! است به نحوی که مثلا از آقای ترکان حداقل ۶ مطلب و از مونسان ۷ مطلب منتشر شده است.
این تعامل ناسالم و بده-بستان قابل تأمل از سوی یک نهاد دولتی در حالی است که روزنامه زنجیره‌ای شرق در طول ۱۱ سال انتشار خود ۴ بار به خاطر ارتکاب جرایم عدیده و سنگین توقیف شده؛ از جمله به خاطر انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز علیه دفاع مقدس و رزمندگانی که در دفاع ۸ ساله جانفشانی کردند. روزنامه شرق از حامیان نامه موسوم به «جام زهر تسلیم» در سال ۸۲ بود. شرق سربندهای رزمندگان را به شکل چشم‌بند ترسیم کرده بود. مصاحبه با یکی از عناصر ضدانقلاب که از مروجان همجنس‌‌‌گرایی بود، از جمله صدها عملکرد ضدانقلابی روزنامه شرق بود که موجب توقیف آن شد.
گردانندگان روزنامه زنجیره‌ای شرق از جمله کسانی بودند که توسط کارگزاران- در دوره شهرداری کرباسچی- در روزنامه همشهری به کار گرفته شدند و سپس با امکانات مشابه دولتی در دوره اصلاحات فربه شده و روزنامه‌های زنجیره‌ای- اجاره‌ای را راه‌اندازی کردند.
گفتنی است این روزنامه و چند روزنامه زنجیره‌ای دیگر که برخی از آنها حتی برای اهالی مطبوعات نیز شناخته شده نیستند در فهرست ۱۰ روزنامه‌ای قرار دارند که طی ۳ ماهه سال جاری بیشترین یارانه را از وزارت ارشاد دریافت کرده‌اند!