تاریخ انتشار خبر: ۱۶ , اردیبهشت, ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۷:۲۲
کد مطلب : 86257
چه کسی پاسخگوست؛

زنان طراح مد، مروجان ابتذال +عکس

در بخشی از این پروسه، جهت گیری، معطوف به معرفی برندهای مد زنانه ای است که مهمترین شاخصه آنها ورای ناشناخته بودنشان برای جامعه ایرانی ترویج ابتذال است.

 عصر آبادان ،چند سالی است سایت دویچه وله (Deutsche Welle ) به کمین آمدن بهار که مردم با پوشش کمتری در جامعه ظاهر می شوند، می نشیند به امید اینکه از  رهگذر معرفی طراحان مد دلخواه خود، جامعه زنان ایرانی را به ابتذال بیشتری بکشد.

 

 

 

 

سابقه این رفتار ضدفرهنگی بخش فارسی سایت رادیو آلمان تقریبا به سال ۲۰۰۸ برمی گردد. از آن زمان تاکنون این رسانه تلاش بسیاری برای تغییر نگاه مخاطبان به مقوله حجاب ایرانی – اسلامی کرده است که حاصل آن شامل بیش از ۱۴۰ گزارش می شود.

 

در بخشی از این پروسه، برندهای مد زنانه ای تبلیغ می شوند که مهمترین شاخصه آنها ورای ناشناخته بودنشان برای جامعه ایرانی ترویج ابتذال است.
صاحبان جوان و جویای نام این برندها اغلب زنان جوانی هستند که به اقتضای روحیه جوانی تعلق کمتری به فرهنگ خود دارند و حاضرند برای موفقیت برندشان، جلوی دوربین دویچه وله وابسته به وزارت خارجه آلمان به هر شکل زننده ای درآیند. آنها کشف حجاب می کنند، مدل می شوند و لباس های تنگ و چسبان می پوشند و خلاصه، لباس های مطرح شده از سوی این افراد از طراحی های غربی و مغایر با پوشش یک زن عفیف ایرانی برخوردار است.

 

 

 

 

پیشتر جام نیوز از این حرکت خزنده ارگان خبری دولت آلمان در تغییر دادن پوشش زنان ایرانی پرده برداشته بود اما ظاهرا مسئولان مسایل مهمتری پیش رو دارند که مجال رسیدگی به این اقدام غیرقانونی و البته مهم را از آنان گرفته است!
نکته قابل ملاحظه دیگر طریقه ارتباط گیری این رسانه معاند با طراحان در داخل است. در حالی که هر دو طرف از غیر قانونی بودن موضوع و مورد پیگرد قرار گرفتن سوژه ها مطلعند اما بدون هیچ ملاحظه ای به تبلیغ مد و برندهای ضدفرهنگی خود می پردازند.

گفتنی است طراحی لباس مناسب در کشور مدت هاست که پیگیری می شود اما بدلیل آنکه نتوانسته با اقشار جوان متاثر از تبلیغات گسترده ضد فرهنگی غرب ارتباط برقرار کند، راه بجایی نبرده است.
برای نمونه سال گذشته نمایشگاهی از لباس های ایرانی- اسلامی در برج میلاد برگزار شد که مانتو و چادرهای ارائه در آن گرچه دارای طراحی های بدیعی بودند اما با قدرت خرید مردم فاصله زیادی داشت.

 

ناگفته نماند همه ساله در آلمان جشنواره های مختلف لباس های محلی با هدف حمایت از آداب و فرهنگ این کشور برگزار می شود که بخشی از آن هم در دویچه وله منعکس می شود.

 

با این حال دویچه وله که در گزارش های مربوطه خود درباره پوشش های سنتی آلمان، لباس را بخشی از هویت مردم یک کشور می داند طرح هایی را برای ایرانیان بطور هدفمند تبلیغ می کند که کاملا به دنبال تغییر هویت و مشابهت سازی با الگو های غربی است.

منبع: جام نیوز

منبع: جام نیوز