تاریخ انتشار خبر: ۱۲ , بهمن, ۱۳۹۳ | ۱۱:۱۱:۰۳
کد مطلب : 71408
فرافكني به شيوه خبرگزاری رسمي دولت راستگويان

سرخوشی رسانه های رسمی دولت از انتشار یک خبر کذب/ چرا “ایرنا” و “ایران” دروغ می‌گویند؟ + تصاویر

حال باید منتظر ماند و دید، واکنش دولت راستگویان به دروغ رسانه رسمی متعلق به خود چیست؟ و این بار چه راهکاری را برای شانه خالی کردن از مسئولیت پاسخگویی به دو گاف اخیر دولت در اقدام وزیر خارجه و پنهان کاری درباره گرین کارت محمد نهاوندیان سراغ دارند؟

 صراط – سناریوی دست اندرکاران دولتی برای توجیه پیک نیک دونفره ظریف و کری و به بیراهه کشاندن ماجرای گرین کارت محمد نهاوندیان تکذیب شده و آنها فعلا رویه سکوت را پیش گرفته اند تا شاید این ماجرا به فراموشی سپرده شود.

به گزارش گروه سیاسی صراط، رسانه های رسمی دولت راستگویان، در روزهای گذشته سرمست از کشف بزرگ خود مبنی بر قدم زدن جلیلی و برنز معاون وزیر خارجه آمریکا، به فرافکنی در خصوص اتهامات اخیر متوجه دولت پرداخته بودند.

بر اساس این ادعا، سعید جلیلی مسوول وقت پرونده هسته ای در جایگاه دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، سال ۲۰۰۹ در حاشیه نشست ایران و ۵+۱، به صورت کاملا اتفاقی و بدون برنامه ریزی قبلی دستگاه دیپلماسی، به پیشنهاد نماینده انگلیسی، در فضای سبز با معاون وزیر خارجه آمریکا به مدت ۴۵ دقیقه قدم زده و گپ می زنند و عکسی هم از این اتفاق گرفته نشده است.

این بهانه، مدتی رسانه های دولتی، از جمله خبرگزاری رسمی دولت – ایرنا – و روزنامه رسمی دولت – ایران – را سر ذوق آورده بود و چندین و چند بار روی آن مانور دادند.

اما تکذیبیه سعید جلیلی در این باره، ناگهان این رسانه ها را در شوک فروبرد و معلوم نیست آنها پس از این سکوت خود، چگونه قصد توجیه این شایعه پراکنی خود را دارند که بلافاصله تکذیب شده است.

در جوابیه‌ دفتر سعید جلیلی درباره خبر پیاده روی خود با معاون وزیر خارجه امریکا در حاشیه نشست ایران و ۱+۵ در سال ۲۰۰۹ آمده است:
۱-‌ در صفحه اول با تیتر «استاندارد دوگانه برای قدم زدن هسته‌ای» در ذیل تیتر آمده است:  «مخالفان در حالی پیاده روی ۱۵ دقیقه‌ای ظریف با همتای امریکایی خود را زیر سؤال برده‌اند که مشابه همین اقدام در سال ۲۰۰۹ و در حاشیه نشست ایران و ۱+۵ که هدایت تیم مذاکره‌کننده را سعید جلیلی عهده‌دار بود، اتفاق افتاده است.»
۲-‌ در صفحه سوم در قسمتی از مقاله تحت عنوان «هجوم به اصول دیپلماسی» مجدداً خبر کذب مذکور مطرح و در ادامه آمده است:  «براساس برخی منابع داخلی به نقل از نشریه غربی ساندی تایمز سعید جلیلی به‌صورت اتفاقی و بدون برنامه‌ریزی قبلی به پیشنهاد نماینده انگلیس در فضای سبز با معاون وزیر خارجه امریکا به مدت ۴۵ دقیقه قدم زده و گفت‌وگو کرده است.»
۳-‌ در صفحه سوم در ذیل نخستین خبر ستون «دیگه‌چه‌خبر» نیز از قول آقای صادق خرازی آمده است:  «آقایان در مذاکرات استانبول به توافق رسیدند که مواد هسته‌ای را به روسیه بفرستند و در آنجا تبدیل به میله سوخت هسته‌ای کنند. رهبری به‌طور مستقیم وارد شدند و جلوی این کار را گرفتند»، که این مطلب نیز کذب محض است.  گفتنی است سخنان صادق خرازی در مناظره تلویزیونی وی با علیرضا زاکانی بیان شده است.

این البته اولین بار نیست که برخی اقدامات و اخبار و شایعات مسئولان و رسانه های دولت راستگویان، کذب از آب درمی آید، اما شایعه سازی اخیر، و اینکه بنا بر اذعان خود دولتی ها، نه خبری از “قدم زدن” مورد ادعای آنها منتشر شده و نه عکسی از آن گرفته شده، در نوع خود شاهکار است!

حال باید منتظر ماند و دید، واکنش دولت راستگویان به دروغ رسانه رسمی متعلق به خود چیست؟ و این بار چه راهکاری را برای شانه خالی کردن از مسئولیت پاسخگویی به دو گاف اخیر دولت در اقدام وزیر خارجه و پنهان کاری درباره گرین کارت محمد نهاوندیان سراغ دارند؟

رسانه رسمی دولت راستگویان چگونه دروغ گفت؟!

روزنامه رسمی دولت در یک شماره، با ذوق زدگی خبر تکذیب شده درباره قدم زدن جلیلی و برنز را سه بار در سه مطلب جداگانه منتشر شده بود!
رسانه رسمی دولت راستگویان چگونه دروغ گفت؟!

رسانه رسمی دولت راستگویان چگونه دروغ گفت؟!

رسانه رسمی دولت راستگویان چگونه دروغ گفت؟!

تکذیبیه سعید جلیلی در روزنامه رسمی دولت

خبر دروغ قدم زدن جلیلی و برنز در خبرگزاری رسمی دولت با عناوین مختلف، چند بار منتشر شده است:

رسانه رسمی دولت راستگویان چگونه دروغ گفت؟!

رسانه رسمی دولت راستگویان چگونه دروغ گفت؟!