تاریخ انتشار خبر: ۳۱ , خرداد, ۱۳۹۴ | ۰۳:۵۹:۵۰
کد مطلب : 96606

فاینانس ۲میلیارد دلاری برای خط آهن تهران و مشهد/اهواز در حسرت فاینانس قطارشهری کماکان می سوزد!

برای برقی‌سازی خط آهن تهران-مشهد؛فاینانس ۲میلیارد دلاری چین نهایی شد اما هنوز فاینانس قطار شهری اهواز پس از گذشت ۹ سال ، روی هواست.

،برای برقی‌سازی خط آهن تهران-مشهد؛فاینانس ۲میلیارد دلاری چین نهایی شد.
با نهایی شدن قرارداد تجاری ۲ میلیارد دلاری برای پروژه برقی‌سازی خط‌آهن تهران-مشهد و اخذ مصوبه شورای اقتصاد برای آن و تأمین فاینانس ۲ میلیارد دلاری چین، پیش‌بینی می‌شود پروژه در ۴۲ ماه اجرایی خواهد شد.
با خواندن این خبر اشکی برای فاینانس قطاری شهری اهواز ریختیم پروژه ای که  سالهاست گیر فاینانس مانده است.
قرارداد پروژه قطار شهری اهواز سال ۸۵ بین شرکت چینی و ایرانی  با ۸۰۰ میلیون دلار منعقد شد.
قرار شده بود که ۲۳ کیلومتر از آن تا سال ۹۰ در فاز اول به بهره برداری برسد که به دلیل شرایط بین المللی مسئله فاینانس تاکنون هنوز انجام نشده است.
سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان در این خصوص گفت: تامین اعتبار مالی پروژه قطار شهری اهواز در قالب فاینانس هنوز با مشکل مواجه است.
موسوی شهردار اهواز در این خصوص می گوید: پروژه قطار شهری اهواز از سال ۸۶ آغاز شد که در ادامه کار با تشدید تحریم ها مواجه شدیم.این در حالی است که قضیه فاینانس برای خط ۲ مترو تهران و همچنین مشهد اجرایی شده اما به اهواز که رسید همه چیز متوقف شد.
پیشنهاد می کنیم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با برگزاری یک جلسه با دعوت از وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی قضیه فاینانس اهواز را حل کند.