تاریخ انتشار خبر: ۱ , مهر, ۱۳۹۳ | ۱۲:۲۲:۳۲
کد مطلب : 45950

چند درصد تماس‌های اورژانس مزاحم تلفنی است؟

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با تشریح خارج شدن ناوگان‌ آمبولانسی از ارائه خدمت به بیماران با تماس نابجا،از ۶۰درصد تماس‌ها با اورژانس که مزاحم تلفنی به حساب می‌آید گلایه کرد و گفت:متاسفانه اصلاً قانونی در این باره وجود ندارد.

امین صابری‌نیا در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح تماس‌ها با ۱۱۵ به خصوص در زمینه مزاحمت‌های تلفنی اظهار داشت: متاسفانه در بحث مزاحمین تلفنی با معضل بسیار شدیدی مواجه هستیم، و آن هم به دلیل نبود قانون در برخورد با مزاحمین تلفنی است، زیرا اگر ما بخواهیم برخورد کنیم و با همان شماره ای که مزاحمت ایجاد کرده است برخورد کنیم در مرحله بعد همان صاحب شماره نیاز به کمک داشته باشد اورژانس مقصر به حساب می‌آید.
وی ادامه داد: در برخی از استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تا ۶۰ درصد تماس‌ها با اورژانس مزاحمت‌های تلفنی است ولی به طور متوسط در کشور بین ۴۴ درصد تماس‌های تلفنی با اورژانس مزاحمت‌های تلفنی است که خدمت رسانی اورژانس را مختل کرده است.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در زمینه چگونگی برخورد قضایی و انتظامی با مزاحمت‌های تلفنی اورژانس بیان کرد: متاسفانه اصلاً قانونی در این باره وجود ندارد.
صابری‌نیا درباره راهکارهای مقابله با این معضل بیان کرد: ما در حال بررسی هستیم و با دفتر حقوقی وزارت بهداشت نیز در حال صحبت هستیم تا یکسری از مشکلاتی که اورژانس دارد، پیگیری کند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در پاسخ به این پرسش که آیا ۱۱۰ مزاحم تلفنی ندارد، عنوان کرد: ۱۱۰ به خاطر اینکه با سلامت بیماران ارتباطی ندارد، مشکل خاصی ندارد ولی ما چون در تماس متعدد و بعدی منجر به فوت بیمار می‌شود دچار مشکل می‌شویم.
صابری‌نیا در تشریح برخی از این مزاحمت تلفنی با اورژانس خاطرنشان کرد: در برخی از این تماس‌های مزاحم تلفنی آمبولانس اعزام می‌شود، و این به معنای آن است که با این تماس‌های اشتباه یک ناوگان سلامت از ارائه خدمات به مردم خارج می‌شود.