تاریخ انتشار خبر: ۳۱ , خرداد, ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۴:۴۴
کد مطلب : 115102

گافی که بی‌بی‌سی را رسوا کرد +عکس

ی بی سی فارسی رسانه دولتی انگلیس، از زمان آغاز عملیات آزادسازی فلوجه توسط ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی این کشور، به سنت همیشگی خود، انتشار وارونه و مغلوط اخبار را در پوشش تاکتیک “القاء بی‌طرفی” در دستور کار قرار داده است.

بی بی سی فارسی رسانه دولتی انگلیس، از زمان آغاز عملیات آزادسازی فلوجه توسط ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی این کشور، به سنت همیشگی خود، انتشار وارونه و مغلوط اخبار را در پوشش تاکتیک “القاء بی‌طرفی” در دستور کار قرار داده است.

گافی که بی‌بی‌سی را رسوا کرد +عکس

به گزارش میزان، بی بی سی فارسی رسانه دولتی انگلیس، از زمان آغاز عملیات آزادسازی فلوجه توسط ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی این کشور، به سنت همیشگی خود، انتشار وارونه و مغلوط اخبار را در پوشش تاکتیک “القاء بی‌طرفی” در دستور کار قرار داده است.

بی بی سی فارسی که علی‌رغم آشکار شدن رویکردها و مواضع ضداسلامی نیروهای تکفیری داعش، با غرض ورزی و عناد همچنان آنان را “گروه اسلامی” خطاب می‌کند، در تازه‌ترین گاف خود، برای پوشش خبری بازپس‌گیری بخش اعظم شهر فلوجه توسط نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق، در حساب توئیتری و وب سایت خود چنین تیتری را انتخاب کرد: ” نیروهای عراقی، شهرداری فلوجه را تصرف کردند”!

حمایت آشکار و نهان بی بی سی از داعش

دست اندرکاران بخش خبری بی بی سی فارسی اگر چه این گاف خود را در پخش تلویزیونی جبران کردند و به جای واژه “تصرف” از واژگانی همچون “پاکسازی” و “باز پس گیری” استفاده کردند، اما بی‌تردید برای متخصصان و خبرگان امر، پر واضح است که انتساب واژه “تصرف” که دارای بار منفی است به ارتش و نیروهای مردمی عراق توسط بی بی سی، سهوی نبوده است و گواه این موضوع،جهت‌گیری‌های سابق این رسانه وابسته به دولت انگلیس در قبال نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق بوده است.

بی بی سی فارسی در روزهای اخیر، در انتساب اخبار جعلی و منفی به نیروهای بسیج مردمی عراق، پیشقدم بوده است؛ اوایل هفته گذشته در شرایطی که نبرد نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق با عناصر تکفیری و تروریست داعش، به حساس ترین مرحله رسیده بود، این رسانه در خبری کذب که بسیار در برجسته کردن آن هم کوشید، مدعی شد، نیروهای بسیج مردمی عراق در نبرد فلوجه، مرتکب آزار و اذیت شده‌اند.