تاریخ انتشار خبر: ۱۴ , مهر, ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۶:۱۸
کد مطلب : 48987
رئیس راهنمایی و رانندگی خوزستان

۵ تا ۱۰ درصد افزایش تخلفات داخل شهری داشته ایم/بلوار آیت الله بهبهانی یکی از نقاط حادثه خیز اهواز است/در سیستم های نظارت تصویری کمبود داریم

سرهنگ مجدمی با اشاره کمبودهای راهنمایی و رانندگی در استان گفت:ما بیشتر در بحث سیستم های نظارت تصویری کمبود داریم این مساله در قانون به عهده شهرداری گذاشته شده است هر چقدر این امکانات بیشتر باشد ما شاهد ترافیک روان تر کاهش تخلفات و تصادفات خواهیم بود.

 

سرهنگ عادل مجدمی رئیس راهنمایی و رانندگی خوزستان در گفتگو با رهیاب در خصوص  وضعیت نمره منفی و ابطال گذرنامه در استان توضیح داد:معتقدیم یکی از مواردی که می تواند جلوی قانون شکنی را بگیرد و در بحث حوادث و تلفات بازدارندگی ایجاد کند همین موضوع نمره منفی و گواهینامه ها است که اگر به آن پرداخته شود مطمئناً می تواند اثرات خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد:تمام افرادی که نمره منفی گرفته اند همگی رانندگان پرخطر هستند که در جاده ها مدام سبقت و سرعت غیرمجاز دارند و تخلف می کنند.

رئیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تصریح کرد:طبق مقرارت کسانی که تخلفاتی انجام می دهند که ۳۰ نمره منفی دارد به مدت سه ماه گواهینامه آن ها بایگانی می شود اگر برای بار دوم مرتکب تخلف شوند و ۲۵ نمره منفی بگیرند به مدت ۶ ماه و اگر برای بار سوم تخلفی انجام شود و ۲۰ نمره منفی بگیرد گواهینامه آن فرد باطل می شود و بعد از یکسال از ابطال گواهینامه می تواند مجدداً در آموزشگاه رانندگی جهت دریافت گواهینامه جدید ثبت نام کند.

وی افزود: یکی از الزامات پلیس این است که هر وقت راننده ای را جریمه می کند یا راننده ای را مشاهده کنند که حرکات غیرعادیانجام می دهند حتماً استعلام نمره منفی آن راننده را انجام دهند و در صورتی که خودرو بیش از یک میلیون تومان خلافی داشت آن خودرو را به موجب قانون توقیف کنند.

سرهنگ مجدمی تاکید کرد:کسانی که گواهینامه آن ها به واسطه نمره منفی باطل شده باشد اگر خدای ناکرده حادثه ای برایشان رخ دهد بیمه هیچ گونه مبلغی را تقبل نخواهد کرد.

رئیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تصریح کرد: حدود ۵ تا ۱۰ درصد افزایش تخلفات داخل شهرها را داشته ایم که احتمالاً بخاطر استفاده از سیستم های جدید می باشد.

وی ادامه داد:یکی از راهکارهای جلوگیری از ایجاد ترافیک و تخلفات استفاده از سیستم های مکانیزه و نظارت تصویری و دوربین های کنترل تخلف می باشد بحث دوربین های کنترل سرعت را از تیرماه امسال راه اندازی کردیم که سیستم جدیدتری می باشد و با تلاش های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری این دوربین ها راه اندازی شد.

مجدمی اضافه کرد:از زمان راه اندازی این دوربین ها ما شاهد کاهش تخلفات و تصادفات در معابر بوده ایم از زمان راه اندازی این دوربین ها تا این لحظه خوشبختانه هیچ تصادف منجر به فوتی در این معابر نداشته ایم.

وی با اشاره به حادثه خیز ترین نقاط شهر اهواز عنوان داشت:وضعیت شهر با جاده متفاوت است چون در شهر عابر پیاده و موتورسیکلت هم وجود دارد میتواند یک محل حادثه خیز باشد معمولا بلوار آیت الله بهبهانی یکی از مسیرهای پرحادثه است بیشترین تصادفات شدید ما در نقاط حاشیه ای و مسیرهای ورودی به شهر و شهرک های ورودی به شهر می باشد.

رئیس راهنمایی و رانندگی خوزستان  با اشاره کمبودهای راهنمایی و رانندگی در استان گفت:ما بیشتر در بحث سیستم های نظارت تصویری کمبود داریم این مساله در قانون به عهده شهرداری گذاشته شده است هر چقدر این امکانات بیشتر باشد ما شاهد ترافیک روان تر کاهش تخلفات و تصادفات خواهیم بود.

وی ادامه داد:بحث دیگر بحث حمل و نقل عمومی است هر چقدر حمل و نقل عمومی ما گسترده تر و بهتر باشد تخلفات و تصادفات کمتری خواهیم داشت بحث آموزش نیز مساله مهمی است که ما به آن پرداخته ایم و انتظار داریم سایر دستگاه ها برای حراست جان کارکنان و خانواده های آنان به این مساله بپردازند دانشگاه، سازمان نظام پزشکی و خصوصا صدا و سیما نیز می توانند در این مورد کمک کنند که البته در صدا و سیما تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.